• صفحه اصلي
  • مجله ياس تنها

    امروز سه شنبه 28 دی 1400 شما در مجله ياس تنها هستيد.
    تبليغات

    تبليغات ارزان قيمت در اينجا - 09365614372

    به علت بروز بودن سايت از صفحات ديگر نيز ديدن کنيد

    به سايت مجله ياس تنها خوش آمديد

    مجله ياس تنها

    مجله ياس تنها

    تورم مچ پا در دوران بارداري علت و پيشگيري

    تورم مچ پا در دوران بارداري علت و پيشگيري

    تورم مچ پا در دوران بارداري علت و پيشگيري

    بخش بارداري : شايد براي هر خانم بارداري اين اتفاق بي افتد يعني تورم مچ پا اما علت چيست و چگونه مي توانيم از تورم مچ پا پيشگيري کنيم؟

    مجله ياس تنها : شکم شما تنها چیزی نیست که این روزها متورم شده است. در دوران بارداری ممکن است تورم خفیفی در سرتاسر بدن خود داشته باشید به خصوص در پاها و مچ پا. میزان تورمی که تجربه می‌کنید می‌تواند بر حسب ساعت (در عصر افزایش می‌یابد) و بر اساس آب و هوا (درجه حرارت‌های گرم‌تر تورم بیشتری را پیش‌بینی می‌کند) متفاوت باشد.

     + چه زمانی پاها در بارداری متورم می شوند؟

    ادم حدود سه چهارم زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند از هفته 22 تا هفته 27 بارداری شروع شود و احتمالاً تا زمانی که شما زایمان کنید باقی خواهد ماند.

    + علت تورم مچ پا در بارداری چیست؟

    در دوران بارداری ادم زمانی اتفاق می‌افتد که مایعات بدن برای تغذیه شما و کودکتان افزایش می‌یابد و در بافت‌های شما تجمع می‌یابد در نتیجه افزایش جریان خون و فشار رحم در حال رشد شما بر روی سیاهرگ‌های لگن و ورید اجوف شما (ورید بزرگ سمت راست). از بدن شما که خون را از اندام تحتانی به قلب شما باز می گرداند).

    + آیا خطرات مرتبط با تورم مچ پا و پا وجود دارد؟

    اگرچه مطمئناً ورم نمی کند (مخصوصاً وقتی سعی می کنید در پایان روز کفش های خود را بفشارید زمانی که پف کردگی در اوج است)، ورم خفیف مچ پا و پا ناشی از ادم بی ضرر و کاملاً طبیعی است.

      تورم بیش از حد می تواند یکی از نشانه های پره اکلامپسی باشد اما در صورت وجود، با علائم مختلف دیگری (مانند افزایش فشار خون، افزایش وزن سریع و پروتئین در ادرار) همراه است. اگر فشار خون و ادرار شما نرمال است (در هر ویزیت قبل از تولد بررسی می شود)، جای نگرانی وجود ندارد.


    **  چگونه از ورم پا در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

    + از ایستادن یا نشستن طولانی مدت خودداری کنید:

    اگر زیاد روی پا هستید، استراحت کنید و بنشینید. اگر زیاد می نشینید حداقل ساعتی یک بار 5 دقیقه قدم بزنید.

    + به پهلو بخوابید:

    اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید سعی کنید به پهلو بخوابید (ترجیحاً به سمت چپ). این کار به زمزمه کردن کلیه‌ها کمک می‌کند، که به از بین بردن مواد زائد و کاهش تورم کمک می‌کند.

    + کفش راحت بپوشید:

    به خصوص زمانی که بیرون هستید کفش‌های تخت وراحت می‌توانند به پاهای شما احساس بهتری بدهند و درد پا و کمر در دوران بارداری را نیز کاهش دهند.

    + آب زیاد بنوشید:

      نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به خلاص شدن از شر سدیم اضافی و سایر مواد زائد سیستم شما کمک می کند و تورم را به حداقل می رساند.

    منبع: ني ني سايت  ninisite.com

    مطالب مشابه با اين مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]