مجله ياس تنها

فوايد کره بادام زميني،خواص کره بادام زميني،درباره فوايد کره بادام زميني بدانيد،کره بادام زميني چه فوايدي دارد،کره بادام زميني براي تامين سوخت بدن

کره بادام زميني چه فوايدي دارد؟

فوايد کره بادام زميني،خواص کره بادام زميني،درباره فوايد کره بادام زميني بدانيد،کره بادام زميني چه فوايدي دارد،کره بادام زميني براي تامين سوخت بدن

کره بادام زميني چه فوايدي دارد؟

کره بادام زميني چه فوايدي دارد؟
  • موضوع : پزشکي ,
  • کره بادام زميني چه فوايدي دارد؟

    پزشکي و سلامت - اگر شما هم از دوست داران کره بادام زميني هستيد بهتر است درباره فوايد آن هم بيشتر بدانيد . .

    مجله ياس تنها - کره بادام زمینی یک خوراکی خوش‌طعم و سرشار از مواد مغذی است.

    - بسیاری از افراد تصور می‌کنند کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی زیاد، ناسالم است و باعث چاقی می‌شود، اما چنین نیست. کره بادام زمینی حاوی چربی‌های سالم است و مقدار زیادی پروتئین جهت تأمین انرژی پایدار شما دارد.
     
    *  تأمین سوخت بدن
     
    بدن برای تأمین سوخت مورد نیاز خود به مواد غذایی با کیفیت و غنی از مواد مغذی نیاز دارد. کره بادام زمینی در این دسته از مواد غذایی قرار دارد، زیرا در هر ۲ قاشق غذاخوری از آن ۱۰۰ کالری و ۴ گرم پروتئین وجود دارد و قادر است انرژی پایدار بالایی به شما بدهد.
     
    هنگام تمرینات سخت بدنسازی یا دویدن‌های استقامتی طولانی، مصرف کره بادام زمینی می‌تواند از ضعف و کاهش انرژی شما جلوگیری کند.
     
    *  افزایش کلسترول خوب
     
    پزشکان تغذیه، مصرف چربی‌های سالم مانند کره بادام زمینی را توصیه می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند روغنی که به طور طبیعی روی کره بادام زمینی جمع می‌شود را دور نریزید و آن را هم بزنید تا با کره ترکیب شود.
     
    کره بادام زمینی چربی اشباع و کلسترول کمی دارد و باعث افزایش کلسترول خوب می‌شود و در مقابل، سبب افزایش وزن و کلسترول بد نمی‌شود.
     
    *  تثبیت وزن
     
    افزایش وزن به دلیل مصرف بیش از حد کالری در طول روز و نسوزاندن آنها [به واسطه فعالیت بدنی] اتفاق می‌افتد. کره بادام زمینی باعث احساس سیری در شما می‌شود و به حفظ وزنتان کمک می‌کند.
     
    * ترمیم عضلات
     
    بادام زمینی حاوی ۷ گرم پروتئین در هر ۲۰۰ گرم است؛ با مصرف کره بادام زمینی می‌توان میزان پروتئین دریافتی را افزایش داد؛ زیرا تمرینات بدنسازی باعث پارگی تارهای عضلانی می‌شوند و برای ترمیم به آمینواسید نیاز دارید. آمینو اسیدها در واقع بلوک‌های سازنده پروتئین هستند و نقش مهمی در سلول‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌های ما برای حفظ عملکرد مطلوب ایفا می‌کنند.
     
    هر فرد به طور معمول، روزانه به ۱.۲ گرم تا ۱.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن به پروتئین نیاز دارد.
     
    * منبع غنی از مواد مغذی
     
    کره بادام زمینی منبعی سرشار از نیاسین، فولات و ویتامین E به همراه بسیاری از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است. این کره سرشار از فیبر و پروتئین است.
     
    * طرز تهیه‏ کره بادام زمینى‏
     
    ۵۰۰ گرم بادام زمینى پوست کنده را با مقدارى آب مخلوط کنید و بجوشانید تا کمى پخته شود (ولى له نشود) سپس ۴۰۰ گرم روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و در داخل مخلوط کن برقى بریزید تا کاملا به صورت کره درآید سپس کمى نمک به آن اضافه کنید. کره ‏بادام زمینى را مى ‏توان بدون استفاده از روغن نارگیل هم تهیه کرد کافى است به جاى روغن نارگیل آب اضافه کنید.
     
    اگر مى ‏خواهید کره ‏بادام زمینى بخرید دقت کنید که تازه و از کارخانه مطمئنى باشد زیرا در بعضى موارد بادام زمینى و یا کره آن بر اثر عدم دقت در تولید، آلوده به قارچ سمى افلاتوکسین مى ‏شود که سرطان ‏زا است و باعث سرطان کبد مى ‏شود.
     
    * بادام زمینی؛ مقوی ریه و طحال
     
    بادام زمینى از نظر طب سنتى ایران معتدل است، چون بادام زمینى داراى پروتئین مى ‏باشد بنابراین از نظر غذایى بسیار مهم است.
     
    بادام زمینى، گیاه بومى برزیل است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است آب و هواى گرم براى کشت این گیاه مناسب مى ‏باشد. در شمال ایران نیز به وفور کشت و برداشت مى ‏شود.
     
    براى تقویت ریه و طحال مفید است. نرم ‏کننده ‏سینه است و سرفه خشک را برطرف مى‏ کند. شیر را در مادران شیرده زیاد مى ‏کند و ملیّن است.

    منبع: عصرايران

  • تاريخ ارسال : دوشنبه 06 دي 1400
  • منتشر کننده : مجله ياس تنها
مطالب مرتبط