• صفحه اصلي
  • مجله ياس تنها

    امروز دوشنبه 27 دی 1400 شما در مجله ياس تنها هستيد.
    تبليغات

    تبليغات ارزان قيمت در اينجا - 09365614372

    به علت بروز بودن سايت از صفحات ديگر نيز ديدن کنيد

    به سايت مجله ياس تنها خوش آمديد

    مجله ياس تنها

    مجله ياس تنها

    درد عصب پا چه علتي دارد؟ / چگونه درد عصب پا را کاهش دهيم؟

    درد عصب پا چه علتي دارد؟ / چگونه درد عصب پا را کاهش دهيم؟

    درد عصب پا چه علتي دارد؟

    پزشکي - نوروپاتی می‌تواند بر انواع اعصاب از جمله اعصاب حسی شما که درد را کنترل می‌کنند تأثیر بگذارد. . ..

    مجله ياس تنها - پا‌ها ساختار پیچیده‌ای هستند. اتفاقات زیادی با آن‌ها می‌گذرد و چیز‌های زیادی وجود دارد که ممکن است با آن‌ها اشتباه گرفته شود. از آنجایی که پا‌ها حاوی استخوان‌های کوچک و اعصاب زیادی هستند می‌توانند بسیار مستعد درد باشند.

     + نوروپاتی چیست؟

    این وضعیتی است که بسته به نوع عصب آسیب دیده می‌تواند علائم مختلفی ایجاد کند. بسیاری از افراد به دلیل آن احساس سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در دست‌ها و پا‌های خود می‌کنند. نوروپاتی می‌تواند بر انواع اعصاب از جمله اعصاب حسی شما که درد را کنترل می‌کنند تأثیر بگذارد. هنگامی که این‌ها تحت تأثیر نوروپاتی قرار می‌گیرند نتیجه اغلب پا درد است. شایع‌ترین علت این نوع درد دیابت است. این نیز منطقی است زیرا دیابتی‌ها قند خون بالایی دارند که به رگ‌های خونی کوچک آسیب می‌رساند. این منجر به نوروپاتی می‌شود.

     
    چگونه می‌توان درد عصب پا را کاهش داد؟

    + یک کرم مؤثر پا نوروپاتی تهیه کنید:

    کرم‌های مختلف زیادی وجود دارد اما همه آن‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از آن‌ها دارای مواد طبیعی هستند که واقعاً درد و التهاب را کاهش می‌دهند. برخی دیگر فقط مواد شیمیایی دارند که به طور موقت علائم را پنهان می‌کند. یک کرم نوروپاتی خوب حاوی موادی مانند کپسایسین است که برای این منظور مؤثر است. می‌توانید یک کرم مؤثر پای نوروپاتی را به صورت آنلاین یا در داروخانه تهیه کنید. این کار درد و التهاب پا‌های شما را برای چند ساعت کاهش می‌دهد و ماساژ دادن آن نیز حس خوبی دارد.

    +  کفشی بپوشید که مناسب باشد:

    کفش‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در پا‌های شما شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند منجر به درد عصب پا شوند. حتماً کفش‌هایی بپوشید که مناسب و راحت باشند. اگر مجبور هستید یک سایز بالا بروید تا پا‌هایتان منقبض نشوند. همچنین اگر می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید، زیرا می‌توانند باعث درد و آسیب به پا‌های شما شوند. اگر تمام روز روی پا‌های خود هستید مهم است که به طور منظم استراحت کنید. این به کاهش استرس روی پا‌های شما کمک می‌کند و به آن‌ها فرصت استراحت می‌دهد. در طول این استراحت‌ها می‌توانید حرکات کششی ساده انجام دهید، ماساژ دهید یا فقط چند دقیقه استراحت کنید.

     +  معاینات منظم را از پزشک خود دریافت کنید:

    اگر فکر می‌کنید ممکن است از نوروپاتی رنج ببرید مهم است که توسط پزشک معاینه شوید. آن‌ها می‌توانند به شما بگویند که چه چیزی باعث درد می‌شود و بهترین روش برای درمان آن چیست. اگر دیابت دارید انجام معاینات منظم بسیار مهم است. این به این دلیل است که نوروپاتی می‌تواند نشانه‌ای باشد که قند خون شما کنترل نشده است. تشخیص و درمان زودهنگام برای جلوگیری از هرگونه آسیب طولانی مدت به پا‌های شما کلیدی است.

    +  رژیم غذایی سالم داشته باشید:

    یک رژیم غذایی سالم برای همه خوب است اما اگر از نوروپاتی رنج می‌برید بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌هایی که دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند مصرف کنید. این‌ها از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد که به اعصاب آسیب می‌زند محافظت می‌کنند. خوردن ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن و ساردین نیز می‌تواند مفید باشد زیرا حاوی اسید‌های چرب امگا 3 هستند که التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. در نهایت خوردن مقدار زیادی غذا‌های سویا ممکن است با کاهش التهاب در سراسر بدن به درد عصبی کمک کند.

    +  ویتأمین B12 کافی دریافت کنید:

    این ویتأمین برای عملکرد عصبی سالم از جمله موارد مربوط به پا‌های ما مهم است. اگر از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی‌کنید، ممکن است بخواهید از مکمل ویتأمین B12 استفاده کنید. این امر به ویژه برای افرادی که دیابت دارند مهم است، زیرا در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتأمین B12 هستند. اعتقاد بر این است که 50 تا 75 درصد افراد دیابتی کمبود ویتأمین B12 دارند.

    +  کربوهیدرات و شکر را کاهش دهید:

    اگر فشار خون بالا، دیابت یا نوروپاتی دارید مهم است که تعداد کربوهیدرات‌ها و قند‌های مصرفی خود را محدود کنید. از آنجایی که کربوهیدرات‌ها به قند تبدیل می‌شوند خوردن بیش از حد می‌تواند باعث افزایش قند خون شود و همچنین بر علائم نوروپاتی تأثیر بگذارد. بهتر است به جای یک یا دو وعده غذایی بزرگ، وعده‌های کوچکتر در طول روز بخورید زیرا این کار به کنترل مؤثرتر سطح قند خون شما کمک می‌کند. کاهش کربوهیدرات‌ها همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این مفید است زیرا فشار خون بالا همچنین می‌تواند به آسیب عصبی و درد پا کمک کند.

     +  به طور منظم تمرین کن:

    حرکت دادن پا‌ها به چند دلیل مفید است. ورزش گردش خون شما را بهبود می‌بخشد که به سلامت پا‌های شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش درد و التهاب مرتبط با نوروپاتی کمک کند. تمرینات مختلفی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید اما مهم است که چیزی را پیدا کنید که از آن لذت ببرید تا احتمال بیشتری وجود داشته باشد که به آن پایبند باشید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید با پزشک یا فیزیوتراپیست خود صحبت کنید تا برخی از‌ایده‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

    +  از گرما یا سرما درمانی استفاده کنید:

    هنگامی که پا‌های شما درد می‌کند استفاده از گرما یا سرما درمانی می‌تواند مفید باشد. این به تسکین درد و التهاب کمک می‌کند. می‌توانید از یک پد گرم‌کننده روی حرارت کم یا یک کیسه یخ پیچیده شده در حوله استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که حرارت یا یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید و از هیچ یک از این درمان‌ها برای بیش از 20 دقیقه در یک زمان استفاده نکنید. دلایل مختلفی وجود دارد که گرما یا سرما درمانی می‌تواند برای نوروپاتی مفید باشد. گرما به شل شدن عضلات و بهبود گردش خون کمک می‌کند. این می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. سرما درمانی مفید است زیرا التهاب را کاهش می‌دهد و همچنین ناحیه را بی‌حس می‌کند. این می‌تواند به تسکین درد و ناراحتی کمک کند.

    منبع: ني ني سايت  ninisiet.com

    مطالب مشابه با اين مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]