چند تکنيک تنفسي براي کاهش و دوري از استرس

چند تکنيک تنفسي براي کاهش و دوري از استرس

سبک زندگي - اگر به دنبال دوري از استرس هستيد با ما هرماه شويد تا با تنکنيک هاي تنفسي رهايي از استرس آشنا شويد . وقتی عمیق نفس می‌کشید، مغز سیگنالی به بدنتان می‌فرستد تا آرام شود. . .

مجله ياس تنها - تکنیک‌های ساده تنفسی می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند. تنفس عمیق به عنوان یکی از بهترین روش‌های طبیعی کاهش استرس در نظر گرفته می‌شود.

- وقتی عمیق نفس می‌کشید، مغز سیگنالی به بدنتان می‌فرستد تا آرام شود. در این تکنیک باید نفس‌های طولانی بکشید، نفس را برای مدتی نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. اگر استرس دارید در اینجا چند تکنیک ساده تنفسی وجود دارد که می‌تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.

 +  تنفس عمیق:

تنفس عمیق شامل تنفس طولانی‌تر و بزرگ‌تر در شکم است. ابتدا باید راحت بنشینید یا دراز بکشید. می‌توانید از یک بالش برای بالا بردن سر و زانو‌های خود برای یک تمرین تنفس عمیق مؤثر استفاده کنید.

- با تنفس از طریق بینی و پر کردن شکم با هوا و بازدم از طریق بینی شروع کنید تا برای تمرین آماده شوید. از آنجا یکی از دستان خود را روی سینه و دیگری را روی شکم خود قرار دهید. سپس یک نفس طولانی و عمیق بکشید و با استفاده از دستان خود احساس کنید شکم خود بالا می‌رود. در حین بازدم باید با دست دیگر حرکت را روی قفسه سینه احساس کنید.

+  تنفس آرامش بخش:

تنفس آرامش بخش یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های تنفسی برای استرس است. این شامل تنفس به مدت 4 ثانیه، حبس نفس به مدت7ثانیه و سپس بازدم به مدت 8 ثانیه است. تکنیک تنفس باعث آرامش و کاهش اضطراب می‌شود و در نتیجه استرس را از بین می‌برد.

با بستن دهان و دم از بینی به مدت 4 ثانیه ادامه دهید

در حالی که نفس خود را حبس کرده‌اید تا 7 ثانیه بشمارید

در نهایت به مدت 8 ثانیه از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید

 + تنفس سما وریتی (نفس برابر):

از تکنیک تنفس به عنوان تنفس متعادل نیز یاد می‌شود. شما باید با اطمینان از یکسان بودن دوره‌های دم و بازدم روی تنفس خود تمرکز کنید.

- ابتدا باید یک وضعیت نشستن راحت پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید از این تکنیک در حالت دراز کشیدن استفاده کنید. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی نفس بکشید و حدود پنج نفس خوب از طریق دهان ر‌ها کنید.

با دم به آرامی تا 4 ثانیه شروع کنید و احساس کنید که قفسه سینه شما منبسط می‌شود

سپس هنگام بازدم تا چهار ثانیه بشمارید

این روند را حدود چهار بار تکرار کنید

 * تنفس متناوب از سوراخ بینی:

- تمرین تنفسی برای افرادی که تمرینات یوگا انجام می‌دهند بسیار رایج است. طبق تحقیقات این تکنیک تنفس با آرام کردن بدن، بهبود خواب و تمرکز شده و استرس را از بین می‌برد. این شامل تنفس از سوراخ راست بینی و بازدم از سوراخ چپ بینی است.

با پیدا کردن یک مکان راحت برای نشستن شروع کنید

سپس سوراخ راست بینی خود را با انگشت شست راست خود نگه دارید یا ببندید

با استفاده از سوراخ چپ بینی نفس بکشید. سوراخ چپ بینی را با انگشت خود ببندید و از سوراخ سمت راست بازدم کنید.

منبع: ني ني سايت  ninisite.com

مطالب مشابه با اين مطلب

نظرت در مورد اين مطلب چيه؟


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]