براي وعده سحري چه غذايي بهتر است بخوريم؟

براي وعده سحري چه غذايي بهتر است بخوريم؟

پست شماره 6202
19:15 , یکشنبه 14 فروردين 1401

براي وعده سحري چه غذايي بهتر است بخوريم؟

براي وعده سحري چه غذايي بهتر است بخوريم؟

سبک زندگي - وارد ماه مبارک رمضان شده ايم اين ماه بر همه مسلمانان مبارک باشد . انتخاب یک وعده غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تاثیر مستقیمی بر روی گرسنگی و تشنگی فرد در طی روز دارد. ..

مجله ياس تنها - با شروع ماه مبارک رمضان و انجام اعمال روزه داری، گذشته از فواید بی‌شماری که روزه‌داری می تواند برای بدن انسان داشته باشد، بسیاری از افراد دغدغه این را هم دارند که برای وعده سحر و افطار چه غذاهایی مصرف کنند تا در طی روز کمتر احساس ضعف داشته باشند.

سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است هر یک از افراد روزه دار با آن در ماه رمضان رو به رو شوند.

- وعده غذایی مقوی در سحر

- وعده غذایی سبک مانند پلو و خورشت یا سبک تر مانند صبحانه برای سحر مناسب هستند.

- از غذای مغذی اما کم حجم، کم نمک، کم روغن و کم شکر استفاده شود.

- مقدار مناسبی از سبزی و سالاد استفاده شود.( سبزی علاوه بر داشتن ویتامین باعث تامین آب بدن نیز می شود.)

- نوشیدنی های گازدار، شربت های خیلی شیرین و چای پررنگ موجب تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.

روزه داران نباید از غذاهای سرخ کردنی و یا چرب استفاده کنند؛ زیرا در طول روز باعث تشنگی آن ها می‌شود.

غذاهای پر پروتئین مانند انواع کباب و ماهی ، غذاهای پر روغن مانند کتلت، کوکو، سوسیس و کالباس، کله پاچه و غذاهای پر ادویه منجر به تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.

منبع: پارسينه

توجه : کپي برداري از اين مطلب با ذکر نام و آدرس سايت مجاز است.

مطالب مرتبط با پست جاري